O K M F

Ostródzki Klub Miłośników Fantastyki


#1 2010-12-23 15:34:36

Monster

Użytkownik

Punktów :   

Zasady Euro

Zasady Euro. Co o nich myślicie?

Offline

 

#2 2010-12-23 15:35:37

Monster

Użytkownik

Punktów :   

Re: Zasady Euro

Zasady EURO

Zmiana zasad:
-Bohaterzy otrzymają zasadę "look out sir" przeciwko czarom które automatycznie zabijają lub też usuwają cały oddział. Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th,Infernal Gateway 11-12 efekt. Są stosowane normalne wymogi dotyczące zasady "look out sir".

Ogólne ograniczenia:

2400 Punktów.

Specjalni oraz imienni bohaterzy są zakazani.
Obowiązują tylko armie które zostały wydane w Księgach Armijnych przez Games Workshop.

Można użyć maksymalnie trzy identyczne pospolite (core) jednostki (bez względu na ekwipunek i wyposażenie)

Armia może liczyć maksymalnie do pięciu maszyn jak i broni wymagających użycia templatki.

W tym wypadku maszyny wymagające użycia templatki liczone są jako jeden wybór.
Wszystkie bronie wymagające użycia templatki (magiczne przedmioty zdolności itd.) za wyjątkiem czarów są liczone.

Maksymalnie 40 modeli dla oddziałów z bronią strzelecką o zasięgu 20” i powyżej (nie wliczając maszyn, bohaterów i rydwanów).

Wielkość regimentów jest ograniczona następująco:

Maksymalnie do 40 modeli lub 450 punktów (wliczając grupę dowodzącą,magiczne przedmioty/sztandary).
Te ograniczenia obowiązują podczas tworzenia rozpiski – wielkość oddziału jak i jego koszt może zostać zwiększony podczas gry ( np.: - poprzez dołączenie się bohatera do regimentu)

Ograniczenia Magii

Za wyjątkiem wiatrów magii jak i „Chanelingu”, armia może wygenerować dwie dodatkowe PD/DD na fazę.
możesz mieć jednostki lub zdolności które właściwie wygenerują więcej niż dwie dodatkowe kostki, lecz wtedy nadmiar kości zostanie utracony.
niektóre z magicznych przedmiotów oraz umiejętności wliczane są do tych które generują kostki do tego limitu
te przedmioty oraz umiejętności które generują kości do limitu nie mogą dodać ich więcej niż 2 kostki PD/DD na fazę. To oznacza że jeśli weźmiesz na przykład power scroll to nie można już wziąć innego przedmiotu dodającego kości do puli PD/DD.
wszystkie armijne modyfikatory są stosowane i nie zmienne podczas gry

Szczegółowy opis

Za wyjątkiem wiatrów magii oraz zasady „channeling” (połączenia), armia może dodać tylko i wyłącznie dwie kostki do puli kostek mocy lub rozproszenia w każdej fazie magii. Każda kostka dodana do puli, bez względu na źródło (wygenerowana,wykradziona,zachowana z poprzedniej fazy magii,wygenerowana przez magiczny przedmiot/zdolność by poprawić czar przed lub po zamiarze jego rzucenia,wyprodukowane przez czary jak i przez właściwości szkoły magii itd.) wlicza się do limitu. Nadmiar kostek jest najzwyczajniej w świecie stracony i nie może być użyty w żadnym przypadku(nie mogą być zachowane). Jeśli kostki zostaną skradzione z puli przeciwnika i przekroczą dopuszczalny limit także zostają one stracone lecz po obu stronach (przeciwnik traci skradzioną ilość a ty nie możesz ich zachować).
Niektóre specjalne przedmioty jak i zdolności zmniejszają limit kości mocy i rozproszenia, który możesz dodać do puli. To oznacza, że jeśli rozpiska zawiera przedmiot dający 1 kostkę mocy to twoja armia może wygenerować jeszcze tylko jedną dodatkową kostkę zamiast dwóch w twojej fazie magi do końca gry (bez względu na to czy ów przedmiot został zniszczony lub zużyty).
Zauważcie, że nie można mieć takiej kombinacji przedmiotów, która zmniejszy limit dodatkowych kostek poniżej zera.

Ograniczenia przedmiotów

-Power Scroll jest zakazany
-każda zdolność mistrz magii (Loremaster) liczy się jako zdolność generująca 1 PD w fazie magii.
-każdy przedmiot który automatycznie rozprasza czar liczy się jako przedmiot generujący 1 DD w fazie magii.
-Folding Fortress jest nie dozwolona

Ograniczenia Armijne

Bestie: żadnych ograniczeń.
Bretonia:Trabuszet 0-1.
Mroczne Elfy: Hydra 0-1, maksymalnie 35 Kusz powtarzalnych w armii.
Krasnoludy: każda runa spellbreaker/spelleater liczy się jako +1 kostka do DD. Grudge Throwers 0-2.Armia Krasnoludzka może wygenerować cztery dodatkowe kostki do dispela zamiast dwóch.
Demony: maksymalnie 28 modeli w oddziale, Flamersi 0-1. Siren song może być wybrana tylko raz.
Imperium:czołg liczy się jako maszyna. Czołg, rakietnica i inżynier 0-1.
Wysokie Elfy:maksymalnie 500 punktów lub 40 modeli na oddział. Vortex Shard liczy się jako +1 DD. Book of Hoeth liczy się jako 2 PD i 2 DD; Banner of the World Dragon liczy się jako +1 DD.
Jaszczuroludzie: Salamandry 0-1,T erradony, Skinki kameleony, Stegadony (każdy rodzaj) 0-2, Beclaming Cogitations liczy się jako +1 PD i +2 DD, Cupped hands liczy się jako +2PD.
Ogry: żadnych ograniczeń.
Orki i Gobliny: żadnych ograniczeń.
Szczury: Hell Pit Abomination 0-1, Gutter runners 0-2, Inżynierowie 0-3.
Wampiry: Wraiths and Varghulf 0-1.
TK: żadnych ograniczeń.
Leśne Elfy: Wand of Wych Elm liczy się jako +1 DD.
Wojownicy Chaosu: Hellcannon 0-1, Infernal Puppet liczy się jako +1 PD i +2 DD ,Tendrils of Tzeench i Conjoined Homunculus liczą się jako +1 PD.

Offline

 

#3 2010-12-23 20:18:36

Doc

Użytkownik

Punktów :   

Re: Zasady Euro

co to ze euro? skąd to masz?

Offline

 

#4 2010-12-23 20:37:45

Doc

Użytkownik

Punktów :   

Re: Zasady Euro

Bo ja wiem... Jak widzę moja armia spec zasad ni ma. Aż tak innych armii nie znam więc mówię głównie w imieniu rogasi.

Co do ograniczeń liczby maszyn to wydaje się nijakie, w końcu jak gramy na te 2000 - 2500 to nawet brodacze i ufoki nie mają chyba ponad 5 maszyn.

Spec hirołów i tak właściwie nie używamy więc ograniczenia tak jak by nie było.

Fajne jest te "szefie uwaga!" na czary. Ja takich nie mam ale oznacza to, że mój przeciwnik może mieć a więc dla mnie jest ok.

Z tymi maks trzema takimi samymi jednostkami podstawowymi to moim zdaniem przesada. W końcu jak graliśmy do tej pory potrafiłem mieć na te 2500 mieć nawet 6 i więcej podstawowych stad i wcale nie było dużo bo zdychały jak głupie. A tera mogę wystawić maks 3?! No to czym ja niby mam ten stół zapełnić?

Co do wartości punktowej i liczbowej każdego oddziału jest niby ok, mam w miarę tanią armię więc powinienem się wyrobić. Aczkolwiej jak zwykle, jestem przeciwny wszelkim odgórnym ograniczeniom. W końcu to moja armia.

Co do magii to za słabo poznałem nowe zasady by się wypowiadać.

A tak ogólnie to niech się wypowiedzą nasi eksperci od zasad podręcznikowych i łowienia betonów czyli Miras i Szaciu.

Offline

 

#5 2010-12-23 21:28:45

Monster

Użytkownik

Punktów :   

Re: Zasady Euro

Mnie osobiście podoba się  "look out sir" na czary.
Ograniczenia na jednostki np. Hydra 0-1, maksymalnie 35 Kusz powtarzalnych w armii.
Maksymalnie 40 modeli dla oddziałów z bronią strzelecką o zasięgu 20” i powyżej (nie wliczając maszyn, bohaterów i rydwanów), obcięło by to strzelanie.

Offline

 

#6 2010-12-24 03:16:26

Doc

Użytkownik

Punktów :   

Re: Zasady Euro

jak na razie widzę, że traktujesz to jak "antyelficką" łatkę

Offline

 

#7 2010-12-26 10:25:17

Miras

Użytkownik

Punktów :   

Re: Zasady Euro

Ograniczenia magii - szlag mnie trafia jak czytam takie wypociny. Kto ma to zapamiętać i później tego pilnować. Ograniczyć magię można w dużo prostrzy sposób. Wrócić do zasady z poprzednich edycji: 2 'szóstki' - "Niepowstrzymana siła", 2 'jedynki' - 'Miscast" i ilość kości magii którą może wykorzystać mag to jego poziom + 1 (ew. 2). I tyle, uważam że nie potrzeba innych ograniczeń.

Offline

 

#8 2012-02-23 09:30:11

Shaciu

Administrator

Punktów :   

Re: Zasady Euro

Monster napisał:

Mnie osobiście podoba się  "look out sir" na czary.
Ograniczenia na jednostki np. Hydra 0-1, maksymalnie 35 Kusz powtarzalnych w armii.
Maksymalnie 40 modeli dla oddziałów z bronią strzelecką o zasięgu 20” i powyżej (nie wliczając maszyn, bohaterów i rydwanów), obcięło by to strzelanie.

Ech.... nasz stary, dobry powergamerski Krzysiu... Nie gram strzelawkami, więc każde ograniczenie strzelawek jest fajne, co? Poza tym, wbrew temu, co pisaliście wcześniej, strzelawki w tej edycji dostały ostro po dupie. Co z tego, że walą z 2 rzędów (dalej 10 strzelców kosztuje tyle samo), skoro terenu jest tyle, że często nie ma w co strzelić, bo wszyscy zasłonięci. A i wzgórza nie dają tej przewago co wcześniej, ale to dygresja

Co do euro, jestem na nie. Każde dodatkowe ograniczenie psuje dla mnie ideę młotka, czyli wielką plastelinę. Chcesz zrobić klimaciarską armię opartą na strzelaniu? Widzi Ci się generał Bretonni w wielkim oddziale gralowców, z uber magicznym sztandarem? Masz patent na armię imperium wyglądającą jak las włóczni? A może masz chęć na "jaszczurzą" armię mrocznych, dowodzoną przez gienia na smoku, z koldłanami, korsarzami w korach i dwoma pieskami szefa: jedna hydra będzie się nazywać Pepsi, a druga Cola i... zaraz.... nie wezmiesz 2 hydr. Więc imper... też nie... tylko 3 oddziały włóczników. O bretońskich gralowcach też zapomnij - max 400 punktów na oddział.
Dla mnie warhammer to zabawa, a budowanie armii to najważniejsza jej część. Każde ograniczenie psuje mi ją.
Nie uznałem balancing patcha, nie uznaję euro.

Ale jest też druga strona medalu:
W warunkach domowych zbuduję armię, która będzie skrajną perwą, zmiażdżę któregoś z was i będzie lol. Ale więcej jej nie wystawie, bo wiocha. A jak się uprę i będę ciągle taki układ męczył, to znajdziecie haka, albo zajęczycie mnie na śmierć, że armia dojebana i dla świętego spokoju zmienię.
O ile się nie mylę euro zostało wymyślone na turnieje, gdzie powergaming jest na porządku dziennym i trzeba to kontrować jakoś. Więc na turniej, ok. zresztą jak organizator powie, że gramy bez magicznych itemów tańszych niż 35 punktów i bez żadnej kawalerii też się zgodzę. Gość musi szanować wszystkie zasady w domu gospodarza, czy mu się to podoba, czy nie.


"But I don't want to go among mad people," said Alice.
"Oh, you can't help that," said the cat. "We're all mad here."

Offline

 

#9 2012-02-23 17:18:53

Miras

Użytkownik

Punktów :   

Re: Zasady Euro

Nie wydaje mi się by ktoś stosował jakiekolwiek ograniczenia w bitewkach w domu, a my gramy raczej domówki i nie pchamy się na turnieje. Zasady Euro, jak piszesz Szaciu są wytworem na potrzeby turniejów i niech tam zostaną. A tak na marginesie sporo sie zmieniło w tych zasadach od postu Krzyśka więc nie ma się nad tym tematem chyba co rozpisywać....

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
fotowoltaika rzeszów fotowoltaika katowice psychoterapia Piła slaskiots