Ostródzki Klub Miłośników Fantastyki
Obiecałem się podzielić, jak będzie trochę gotowe, więc się dzielę. Od czasu do czasu coś tu dorzucę.
Forum nie ma działu karcianego, więc, o ile takowy jest konieczny, można chyba przenieść ten wątek później.
W każdym razie, do rzeczy.
WTactics to gra karciana, luźno osadzona w klimatach Wesnoth. Z założenia: dynamiczna rozgrywka, 60-70 kart w talii, 5 maści (odłamów) do wyboru, proste zasady, niewiele kart na stole, minimum czynnika losowego (na razie jedyna losowość którą wprowadziliśmy to tasowanie kart przed i bardzo rzadko w trakcie rozgrywki). Zespół jest otwarty, infrastruktura jest przygotowana np. do zaproponowania alternatywnego zestawu reguł.
Dlaczego w ogóle piszę? Wypuściliśmy patch do gier testowych. Wymaga on instalacji Lackey, wygląda topornie, ale da radę potestować. Znaczy można sobie pograć. Na pierwszy ogień poszły elfy i hmm... syreny, ale gobosy i orki też są w produkcji.
Offline
Użytkownik
Siemka Uki
Moze Szaciu hoopaki som bardziej zorientowane ale ja nie kumam. O co chodzi z ta karcianka? To jest podobne do czego? Co to jest te "Wesnoth"?
Offline
Użytkownik
Tak to ja Doc. Nie moglem sie zalogowac na stare konto wiec zalozylem nowe.
Offline
Dobra, po kolei...
Generalnie, zdarzyło mi się mieć hobby - robienie gier.
To jest nudne do produkcji samemu, więc poszukałem kolegów z podobnym hobby.
W obrocie jest cała masa podobnych projektów. Poszukałem sobie dobrze rokujących i pomagam je robić.
Karcianka jest narazie bardzo prosta - jakieś 20 kart, jeszcze bardzo surowy CMS do obróbki pomysłów, niewiele dokumentów. Poza tym jest też propozycja oficjalnych zasad gry, kilka opowieści o poszczególnych odłamach, patch do grania online.
Battle for Wesnoth to strategiczna gra turowa, z którą częściowo dzielimy zasoby graficzne i koncepcję świata.
Offline
Użytkownik
Hmmm... Powiadasz, ze to strategia turowa? To zawsze przykuwa moja uwage A mozna sie w niej tluc? Jak tak to tym bardziej.
Offline
Detale? Jeżeli WT jest do czegokolwiek podobne, to do magica, chociaż większość konceptów jest kompletnie różna. Kart jest niewiele, intensywnie pracujemy nad regułami i nowymi kartami.
Gra rozwijana jest optymalnie do rozgrywki 2-osobowej, w około godzinę, z talią w granicach 70 kart. Zasady gry mają być proste, odporne na stan umysłowego wyczerpania. Ograniczamy znacząco ilość "miejsc na stole" i rekwizytów, jak dotąd używamy wyłącznie kart i tokenów (tokenów sporadycznie, gramy bez kości).
Jak pomóc...
Zakładam, że pomoc w programowaniu nie wchodzi w grę. Więc - zarejestrować się na forum i wiki (wtactics.org), wpaść od czasu do czasu na IRC. Dyskutować i sypać dobrymi pomysłami na karty i zasady gry, czyli w sumie to, co tygryski lubią najbardziej. Towarzystwo jest międzynarodowe, wypada znać angielski.
Start z projektem jest (jak na tego typu projekt) dość prosty i całość wiedzy potrzebnej do rozwoju projektu ogranicza się do znajomości "dokumentu głównego" i zasad gry, które zresztą są i będą przebudowywane. Do produkcji/rafinacji kart jest specjalny CMS - cardscape.
Offline
Użytkownik
No coz, z tego co podales niespecjalnie czuje sie wladny do pomocy ale jakby co to wal smialo. Ja lubie rozne dziwne zagwostki. No a jak bys potrzebowal na cos jakiejs tabelki to wiesz, walw ciemno
Offline